Nog één keer iets met pompoen: pompoen cupcakes

Standaard

Mijn dochters zijn dol op cupcakes en ik ben sinds kort dol op pompoen. Dat moest toch te combineren zijn. Ik vond een recept waar suiker, sojamelk en zonnebloemolie in werd gebruikt. Allemaal ingedrediënten die ik niet gebruik omdat ze niet gezond zijn. Dat kon en moest naar mijn idee gezonder. De cupcakes die ik maakte waren geslaagd en werden door mijn dochters betiteld als: ” echt lekker mam!”.

Ingrediënten voor 12 cupcakes
– 1 fles pompoen, geschild en in blokjes
– 250 gram speltmeel
– 100 gram kokosolie (extra vierge)
– 75 gram kokosbloesemsuiker
– 100 ml rijstmelk
– 1 theelepel gemberpoeder
– 2 theelepels kaneel
– 2 theelepels wijnsteenbakpoeder
– snufje zeezout
– 10 druppels stevia
– 75 gram rozijnen

Hoe te bereiden?
Kook de stukjes pompoen zacht. De oven voorverwarmen op 180 graden. Pureer de zachte pompoen met de saafmixer of in de blender en meng die met de rijstemelk en de gesmolten kokosolie. Meng in een andere kom de droge ingrediënten (exclusief de rozijnen) en de steviadruppels. Voeg de inhoud van beide kommen samen tot een beslag en spatel de rozijnen er door heen. Schep het mengsel in de vormpjes en bak ze in circa 25 minuten gaar.

Geef een reactie

