Amandel quinoa chocoladerotsjes

Standaard

IMG_5211 

 Yessss mijn examen voor mijn opleiding Voedingsdeskundige zit er op. Ik heb de uitslag nog niet binnen dus dat is nog even spannend. Maar het is heerlijk en ontspannend om de plicht van het studeren niet meer te voelen. Ook heb ik daardoor nu weer meer tijd voor experimenteren in de keuken en dus ook voor het schrijven van mijn blog. Mijn blog is inmiddels één jaar oud. Dat besefte ik toen ik nog druk aan het leren was……. Dat vier ik later nog een keertje.

Vandaag hadden we zin in chocolaatjes… Ik eet geregeld de suikervrije chocoladerepen van lovechock (gezoet met kokosnectar) maar die zijn niet goedkoop. Nu bedacht ik zelf vandaag de volgende chocolaatjes: 

 Ingrediënten:

– 5 gram gepofte quinoa

– 50 gram amandelpasta 

– 2 theelepels honing 

– 80 gram pure chocolade, > 70% cacao 

– evt. Kokosbloesemsuiker 

Hoe te bereiden? 

 Meng de gepofte quinoa met de amandelpasta en de honing. Smelt de chocolade au bain Marie. Voeg na het smelten eventueel wat kokosbloesemsuiker toe als je van zoet houdt. Schenk een bodempje gesmolten chocolade in een vorm (ijsblokjesvorm of minimuffinvorm) en leg dit even in de vriezer totdat het hard geworden is. Voeg nu het quinoa amandel mengsel toe. En giet de overgebleven chocolade er over heen. Je kunt de chocolaatjes vervolgens hard laten worden in de vriezer of in de koelkast. Klaar is Kees!

 

2015/01/img_5210.jpg

Geef een reactie

