Gezond lunchen in Nijmegen? Het kan: bij saladebar Munt!

Standaard

IMG_4769

Sinds een paar weken hebben we in Nijmegen een echte saladebar, genaamd Munt. Ik werd getipt door een collega op deze nieuwe lunchzaak. Maar naast lunchen kun je er ook ontbijten en afhalen. De twee eigenaressen richten zich op gezonde voeding en dus is Munt compleet IsaFood-proof. Ze hebben er heerlijke salades met quinoa, linzen of glutenvrije noedels. Maar er staan ook soepen op de kaart, yoghurt met eigengemaakte meusli, gezonde zoeternijen (zoete aardappelcake bijvoorbeeld) en heerlijke smoothies. Er wordt geen geraffineerde suiker gebruikt en je kunt er glutenvrij en lactosevrij eten. Een bijkomend voordeel en zeker niet onbelangrijk: Munt ziet er gezellig en trendy uit.

IMG_4744

Vorige week ben ik er met mijn man en kinderen wezen lunchen. Mijn oudste dochter kiest als we gaan lunchen vaak voor een salade maar wordt nog weleens teleurgesteld in het beperkte kindvriendelijke aanbod op de kaart. Maar bij Munt kon ze gewoon haar eigen salade samenstellen. Ze koos voor een salade met sla, veldsla, zoete aardappel, zaden, dadels, avocado. En de salade ging helemaal op! Mijn middelste en jongste van 5 en 2 jaar oud, kozen allebei voor de yoghurt met meusli: “mmmm lekker mama!” was hun oordeel. Mijn man had naast zijn salade een heerlijke verse smoothie genomen (aanrader ook!) en ik nam bij mijn salade een latte macchiato maar dan van amandelmelk in plaats van met koeienmelk. Als je liever geen koeienmelk drinkt of het niet verdragen kan, drink je dus hier ook nog een heerlijke latte.

Waar zit Munt dan in Nijmegen? In de Betouwstraat en dat is in het centrum van Nijmegen, maar je moet het net even weten. Ze hebben ook een mooie site, klik dan hier.

Ben jij ook al bij Munt geweest? Ik hoor graag of je net zo enthousiast bent als ik.

IMG_4764

IMG_4765

IMG_4748

Geef een reactie

