We gaan weer suikervrij!

Standaard

IMG_4511

Precies een jaar geleden begon ik met mijn eerste challenge: 30 dagen zonder geraffineerde suiker. Ik werd geconfronteerd met echte afkickverschijnselen van een echte junk. Moe, chagrijnig, rillerig, hoofdpijn, noem het maar op: ik had het. Maar na 1 à 2 weken ging dat over en kreeg ik energie: ik lag niet meer om 21 uur op de bank te slapen, mijn drang om altijd maar te snaaien (ik dacht dat ik gewoon een actieve maag had) verdween, ik had nooit honger en ik voelde me eigenlijk vooral: kiplekker.

Nu leef ik niet meer 100% vrij van geraffineerde suiker maar tegenwoordig wel 80%-20% en dat gaat heel goed. Ik merk ook heel goed als ik minder kritisch word en de verhouding 70%-30% wordt. Mijn lichaam reageert daar direct op (negatief….).

Precies één jaar later, heb ik weer enorme behoefte om even 100% suikervrij te gaan. Ik doe het niet graag alleen en dus vond ik zusFood en vriendinFood die heel graag met mij mee willen doen. We volgen de cursus Natuurlijk Suikervrij van Miss Natural en we starten as. maandag 29 september. Op mijn blog hou ik jullie op de hoogte over onze ervaringen.

Morgen beginnen we met boodschappen doen en dat is al een hele ervaring op zich. Een brief met alle benamingen voor suiker (en die lijst is echt héél lang) en vervolgens etiketten lezen, etiketten lezen en etiketten lezen. Ik weet inmiddels uit ervaring, dat je in de supermarkt vooral de buitenste ring moet nemen en de schappen middenin beter kan vermijden……

Geef een reactie

