Groene smoothie met verse gember

Standaard

IMG_4335

Tot kort geleden vond ik verse gember niet lekker. Maar sinds ik alleen nog maar verse en onbewerkte producten eet, zijn er bijna geen dingen meer die ik niet lust. Je leert echt veel nieuwe smaken kennen als je je onthoudt van geraffineerde producten zoals suiker en transvetten. Zo ging het ook met verse gember. Ik heb me ook even verdiept in gember en kwam onder andere te weten hoe gezond het is. De bouwstoffen van gember hebben antioxidante eigenschappen die je lichaam helpen te beschermen tegen ziektes. Gember bezit ook allerlei vitamines, mineralen, water, eiwitten, koolhydraten en vezels. De vitaminen die je in gember vindt zijn B1, B2, B6, en vitamine C. De mineralen in gember zijn natrium, kalium, calcium, fosfor, ijzer, magnesium, koper en zink. (bron: http://www.gembergezond.nl).

Vanochtend bedacht ik een smoothie met gember, waarbij ik me liet inspireren door het boek van Rens Kroes. Ik had niet alle ingrediënten in huis, waardoor het een IsaFood recept werd.

Ingrediënten

1 ananas
1 avocado
sap van een 1/2 citroen
1 cm verse gember
150 gram spinazie
glas water
optioneel: 1 eetlepel tarwegraspoeder

 

Hoe te bereiden?

Mix de ananas, avocado, citroensap en de gember in de blender of keukenmachine. Vul het aan met één glas water. Voeg vervolgens de spinanzie toe (en eventueel de tarwegraspoeder) en mix het tot een gladde smoothie.

 

 

N.B. Vind je mijn recept ook zo lekker? Wat leuk. Wil je het recept gebruiken op jouw blog, website of iets dergelijks? Dan zou ik dat heel leuk vinden, maar alleen door het gebruik van een link naar mijn blog en met bronvermelding. Het overnemen danwel kopiëren van mijn recepten is niet toegestaan.

 

Een gedachte over “Groene smoothie met verse gember

Geef een reactie

