Liefdesdrankje van watermeloen en bramen

Standaard

IMG_4240

Drinken zonder suiker, in welke vorm dan ook, is buiten kruidenthee en water lastig. Ik krijg vaak de vraag van mensen: maar drink je dan alleen maar water en kruidenthee? Nee hoor, ik drink meestal één kopje koffie per dag (maar vaak niet iedere dag) en in het weekend vind ik het heerlijk om een glas rode wijn te drinken (rood omdat ik het lekkerste vind, bijkomend voordeel is dat in rode wijn het minste suiker zit in vergelijking tot wit en rosé). Daarnaast drink ik ook iedere dag groene thee maar dat beperk ik tot maximaal 2 kopjes omdat hier theïne in zit. Mijn dag begin ik altijd met of een glaswater met één theelepel opgeloste keltische zeezout, sole genoemd. Google het maar eens. Wat drink ik niet meer sinds ik minder suiker wil binnen krijgen: frisdrank, vruchtendrank en alle overige “zoete” drankjes. Ze zijn vaak een bron van (natuurlijke) suikers. Maar soms heb ik erg veel zin in een zelfgemaakte vruchtendrankje. Ik gebruik dan altijd de hele vrucht, zodat ook de vezels en mineralen in mijn vruchtendrankje zitten. De vezels en mineralen zorgen er voor dat de suiker langzaam in mijn lichaam opgenomen wordt en ik geen last heb van een fors schommelende bloedsuikerspiegel (met alle nadelen van dien). Bij uitgeperste vruchten, drink je vruchtensuiker (fructose) met te weinig vezels en mineralen die jouw lichaam helpen de suiker langzaam te verwerken.

Dit liefdesdrankje (donker rood van kleur door toevoeging van de bramen), bedacht ik gisterochtend op de dag dat een vriendinnetje ging trouwen.

Ingrediënten

1 kleine watermeloen
100 gram ingevroren bramen
1 limoen (eventueel uitgeperst maar liever de hele vrucht)

Hoe te bereiden?

Alles in de blender en klaar is kees!

IMG_4242.JPG

 

Geef een reactie

