Mango IJs met zoete aardappel en kokosroom

Standaard

20140711-210849-76129738.jpg

Weer terug van onze heerlijke vakantie……. en om een beetje in vakantiesfeer te blijven een recept voor ijs: ijs zonder geraffineerde suikers met groente. Bestaat dat? En vooral is dat lekker? Jazeker.

Ik heb het al een keer bij een andere foodblogger voorbij zien komen. Ook zij gebruikte zoete aardappel in haar ijsgerechten. Een erg goed alternatief voor ingevroren banaan. Wat zeker ook heel lekker is maar wel altijd een bananensmaak meegeeft aan het ijsgerecht. Ik ging nu voor ijs met mangosmaak. Het experiment slaagde. Hierbij mijn recept:

Ingrediënten
– 250 gram ingevroren mango stukjes
– 150 gram ingevroren blokjes zoete aardappel*
– 1 blikje kokosmelk van 200 ml
– 1 theelepel vanille extract
– 1 theelepel kaneel

* De zoete aardappel blokjes kook je eerst gaar. Je laat ze afkoelen en vervolgens plaats je ze minimaal 1 tot 3 uur in de vriezer.

Alles in de blender en laten draaien tot het fijn gemalen is. Mmmm lekker fris tijdens de warme zomerse dagen.

20140711-210851-76131582.jpg

N.B. Vind je mijn recept ook zo lekker? Wat leuk. Wil je het recept gebruiken op jouw blog, website of iets dergelijks? Dan zou ik dat heel leuk vinden, maar alleen door het gebruik van een link naar mijn blog en met bronvermelding. Het overnemen danwel kopiëren van mijn recepten is niet toegestaan.

Geef een reactie

