Ovenomelet prei spinazie

Standaard

20140531-214720-78440327.jpg

Gewoon uit de Allerhande!

Ik maak al jaren vaak gerechten uit de Allerhande. Staan heerlijke gerechten. Ook nu ik mijn voedingspatroon heb aangepast maak ik nog wel eens wat uit de Allerhande. Soms wat aangepast en de ingrediënten die koop ik gedeeltelijk bij mijn slager, groenteboer, natuurwinkel en bij de Appie.

Dit gerecht vond iedereen in ons gezin heerlijk. Ik heb hem iets aangepast. Hij is trouwens niet lactosevrij. Ik heb crème fraîche gebruikt omdat uit het doormeten bij de acupunctuur is gebleken dat mijn dochter met lactose intolerantie wel tegen zure zuivelproducten (zoals Griekse yoghurt en crème fraîche) zou kunnen. Toen we dat thuis gingen testen, bleek dit ook te kloppen. By the way: mijn dochter was door het dolle heen! Ze mocht weer iets wat ze eerst niet mocht! Het is te verklaren omdat in de zure melkproducten minder lactose zit en meer vitamine en mineralen die zorgen van verwerking van de wel aanwezige lactose.

Hierbij het recept:

Ingrediënten

500 gram prei
200 gram wilde spinazie
7 eieren
250 gram crème fraîche
2 theelepels gedroogde tijm
150 gram Parmezaanse kaas
beetje kokosolie

Hoe te bereiden?

Oven voorverwarmen op 180 graden. Verhit de kokosolie in een hapjespan en roerbak de in ringen gesneden prei een paar minuten. Voeg vervolgens de spinazie in delen toe en bak mee tot deze geslonken is.

Klop in een kom de eieren los en meng dit met de creme fraiche, tijm en de Parmezaanse kaas. Vet een quicheschaal in en schep als eerste het spinazie-preimengsel in de schaal. Schenk er vervolgens het eimengsel over heen en bak het circa 25 minuten in de oven.

Ik heb er heerlijke tomaten-avocado salade bij geserveerd:

 

20140531-214842-78522743.jpg

N.B. Vind je mijn recept ook zo lekker? Wat leuk. Wil je het recept gebruiken op jouw blog, website of iets dergelijks? Dan zou ik dat heel leuk vinden, maar alleen door het gebruik van een link naar mijn blog en met bronvermelding. Het overnemen danwel kopiëren van mijn recepten is niet toegestaan.

3 gedachtes over “Ovenomelet prei spinazie

  1. Ankie

    Hoi Isa,

    Heb van de week dit recept geprobeerd. En… Lekker!!! We hebben er al vijf van gesmuld.

    Kids hebben hielpen me met het snijden van de prei (niet zo gemakkelijk met 1 hand 😉). En met het klutsen en mengen van de eitjes, crème fraiche en de kaas. En de oven deed de rest. Ideaal.

    Dank voor de inspiratie.

    X Ank

Geef een reactie

