Mijn favoriete gezonde kookboeken

Standaard

20140518-205952-75592858.jpg

Het afgelopen jaar heb ik de omslag gemaakt in mijn voedingspatroon. Dat doe je natuurlijk niet van de één op andere dag. Ik begon met het lezen van het boek de Voedselzandloper. Ik raakte geïnteresseerd in gezonde voeding en begon direct met het schrappen van de meest eenvoudige slechte dingen. Geen pakjes en zakjes meer, meer nadruk op groente, vermijden van slechte E-nr’s (o.a. E621 en E951, E211) en minder geraffineerde suiker. Omdat met name het laatste me steeds meer interesseerde, heb ik het boek 100% Suikervrij gekocht. In dit boek staan ook heerlijke eenvoudige recepten. Daarnaast ben ik diverse blogs, sites en facebookpagina’s gaan volgen. Op deze sites komen ook vaak reviews van boeken voorbij en zo heb ik in de loop d’er tijd een aantal receptenboeken verzameld. Ik kook geregeld uit de boeken en gebruik ze ook als inspiratie. Welke boeken zijn dat dan?

Goud op je bord  ~ (geen specifieke auteur maar voor iedereen die van sport en lekker eten houdt)

(H)eelijk ~ Gwneth Paltrow

Superfood recepten ~ Jesse van der Velde & Annemieke de Kroon

Het voedselzandloper Kookboek ~ Pauline Weuring

Goed zoet ~ Nanne Hogeland

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig kookboek ~ Amber Albarda

Gezond genieten ~ Amber Albarda

70 groene smoothies ~ Marjolijn van der Velde

De groene garde ~ Geen specifieke auteur met voorwoord van Floortje Dessing

100 % suikervrij in 30 dagen ~ Carola van Bemmelen

100% suikervrij Basiskookboek ~ Carola van Bemmelen

 

Geef een reactie

