Banketstaaf

Standaard

20140416-202132.jpg

Met Kerst maar ook met de Pasen kun je heerlijke banketstaaf maken zonder dat daar suiker aan te pas komt. Voor de bladerdeeg kun je op zoek gaan naar Spelt bladerdeeg maar je kunt het ook zelf maken. Omdat ik niet altijd zin heb om lang in de keuken te staan, en het zelf maken van bladerdeeg nogal wat tijd van je vraagt, kies ik voor volkoren bladerdeeg met plantaardige boter (lactosevrij). Verkrijgbaar in de natuurwinkel.

De spijs heb je zo gemaakt:
80 gram dadels (4 uur geweekt in water)
70 gram amandelen
druppeltje citroensap
1 eetlepel water

Alles in de keukenmachine en klaar is je spijs. Zodra je bladerdeeg ontdooid heb (voor bovenstaande hoeveelheid spijs kun je 4 blaadjes vullen). Verspreid de spijs over het bladerdeeg, laat daarbij de randen vrij, en vouw hem dicht als een pakketje. Eventueel kun je de pakketjes nog met een geklopt eitje besmeren voor een mooie glans. Daarna 15 minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden.

N.B. Vind je mijn recept ook zo lekker? Wat leuk. Wil je het recept gebruiken op jouw blog, website of iets dergelijks? Dan zou ik dat heel leuk vinden, maar alleen door het gebruik van een link naar mijn blog en met bronvermelding. Het overnemen danwel kopiëren van mijn recepten is niet toegestaan.

 

 

2 gedachtes over “Banketstaaf

  1. josevoet

    weer zo’n lekker recept, mijn aanrecht ligt vol met papiertjes met deze heerlijke gezonde gerechtjes. Deze spijs kan misschien ook in mijn zelf gebakken brood (paasbrood). Wat is de baktijd van de bladerdeeg? Mama

Geef een reactie

