Noedels met peultjes

Standaard

20140412-210216.jpg

Ik ben dol op noedels! Eén van mijn favoriete recepten in mijn tarwe tijdperk was dit recept. Het goede nieuws is dat ik in mijn gewijzigde voedingspatroon nog steeds noedels eet want er worden naast noedels van tarwe, ook noedels van bruine rijstmeel en boekweitmeel gemaakt. Het slechte nieuws is dat ze lastiger te vinden zijn bij de supermarkt. Ik haal ze bij de natuurwinkel maar je kunt ze ook via internet bestellen.

Ingrediënten
250 gram noedels
300 gram peultjes (in stukjes gesneden)
5 lente-uitjes (klein gesneden)
300 gram taugé
1 eetlepel versgeraspte gemberwortel (of gemberpoeder)
3 eetlepels sojasaus (tamarisaus)
1/2 eetlepel sesamolie
(evt. 2 biologische schouderkarbonaden)
Kokosolie

Hoe te bereiden?
Indien je gerecht met vlees maakt, verwijder dan als eerste de botjes van de karbonaden en snijd het vlees in stukjes. Kook de noedels conform de verpakking en laat ze uitlekken.
Verhit daarnaast de wok met een lepel kokosolie en bak het vlees een paar minuten. Neem de helft van het vlees uit de pan en voeg nog 1 eetlepel kokosolie en de noedels toe en roerbak het 2-3 minuten. Neem de noedels uit de pan en bewaar ze in een afgesloten pan. Voeg het apart gehouden vlees, de gember en de peultjes toe en roerbak het even. Voeg dan de lente-uit, taugé, sojasaus en sesamolie toe en roerbak nog 1-2 minuten. Meng vervolgens weer met de noedels en serveer direct!

20140412-210254.jpg

N.B. Vind je mijn recept ook zo lekker? Wat leuk. Wil je het recept gebruiken op jouw blog, website of iets dergelijks? Dan zou ik dat heel leuk vinden, maar alleen door het gebruik van een link naar mijn blog en met bronvermelding. Het overnemen danwel kopiëren van mijn recepten is niet toegestaan.

 

 

Geef een reactie

