Romige zonnige groene smoothie

Standaard

20140402-211647.jpg

Jeetje wat een heerlijke temperaturen hebben wij de laatste dagen toch. Vooral als de zon doorkomt dan is er weer sprake van zomerse dagen. Ondanks dat we geen strenge winter hebben gehad, was ik er wel weer aan toe :-).

Vitamine D
Wist je dat de zon heel gezond is voor ons? Uiteraard is het verbranden in de zon niet goed voor onze huid maar blootstelling aan zonlicht zorgt ervoor dat ons lichaam vitamine D aanmaakt. Deze vitamine hebben wij nodig omdat zij een rol speelt bij absorptie en opbouw van calcium en fosfor. Daarnaast is het goed voor ons zenuwstelsel, een regelmatige hartslag en normale bloedstolling. Gelukkig is het niet alleen de zon die zorgt voor vitamine D in ons lichaam. Zij zit daarnaast ook in vette vissoorten, zoals makreel, zalm en haring. En in beperkte mate in eieren, melk, boter en vlees.

Smoothie
Terug naar de zon. Bij dit weer krijg ik de behoefte om mijn groene smoothie romiger te maken zodat het meer op een milkshake lijkt. En dat is gelukt en wel door het toevoegen van een avocado. Ik keek wat ik in de koelkast aan fruit en groente had liggen en met deze ingrediënten had ik een heerlijke romige groente smoothie:

20140402-211624.jpg

2 sinaasappels (geschild)
1 banaan
1 avocado
1 eetlepel chiazaad in één glas lauw water
2 handjes veldsla

Hoe te bereiden?
Eerst het fruit in de blender en fijn malen, vervolgens de overige ingrediënten toevoegen.

P.s. in plaats van een banaan kun je ook aardbeien gebruiken in deze smoothie. Ook héél lekker.

N.B. Vind je mijn recept ook zo lekker? Wat leuk. Wil je het recept gebruiken op jouw blog, website of iets dergelijks? Dan zou ik dat heel leuk vinden, maar alleen door het gebruik van een link naar mijn blog en met bronvermelding. Het overnemen danwel kopiëren van mijn recepten is niet toegestaan.

 

 

 

Geef een reactie

