Bonbons!

Standaard

IMG_2641

Zoals ik al eerder vermelde ben ik dol op chocolade. Maar tot vorig jaar had ik altijd een negatieve associatie met chocolade. Ik wist namelijk heel goed dat het ongezond is daarbij is mij ooit verteld dat het ook slecht voor je huid is. Twee redenen voor mij om het altijd zo weinig mogelijk te eten. Daarnaast had het bij mij de vervelende eigenschap dat als ik aan één stukje begon dat dan alles op moest. Vervolgens werd ik dan misselijk en baalde ik dat ik de hele reep op had in plaats van één stukje. Maar sinds ik zo min mogelijk (geraffineerde) suiker eet en alles zelf maak, eet ik gewoon chocolade zonder me schuldig te voelen en na 2 bonbons heb ik voldoende op en snak ik niet naar nog meer bonbons. En dat is een heerlijk gevoel! Dubbel genieten dus.

Iedere keer maak ik ze weer anders. Laatst deelde ik op mijn blog mijn recept voor chocolade truffels waar je toch echt een keukenmachine voor nodig. Maar deze bonbons heb ik in een handomdraai klaar en zijn dus heel handig voor onverwachts bezoek of voor ’s avonds bij je kopje koffie of thee als je niets in huis hebt.

Recept bonbons IsaFood

Ingrediënten:
* 100 gram gesmolten kokosolie
* 50 gram rauwe cacao
* 2 eetlepels kokosbloesemsuiker (minder zoet: 1 eetlepel) en geen kokosbloesemsuiker in huis gebruik dan koudgeslingerde honing.
* 2 eetlepels rozijnen
* 1 eetlepel zonnebloempitten
* 1 eetlepel kokosrasp

Hoe te bereiden?
Smelt de kokosvet au bain marie in een pannetje. Zodra het vet gesmolten is, laat het even staan (niet te lang) en meng het met de cacao. Overige ingrediënten toevoegen. Vervolgens in ijsblok of kleine muffinvormpjes gieten en circa 30 tot 60 minuten in de vriezer zetten. Daarna zijn jouw bonbonnetjes klaar!

Tip: heb je niet alle ingrediënten in huis? Experimenteer met andere ingrediënten in jouw bonbons.

N.B. Vind je mijn recept ook zo lekker? Wat leuk. Wil je het recept gebruiken op jouw blog, website of iets dergelijks? Dan zou ik dat heel leuk vinden, maar alleen door het gebruik van een link naar mijn blog en met bronvermelding. Het overnemen danwel kopiëren van mijn recepten is niet toegestaan.

Geef een reactie

