Pizza Pannenkoek

Standaard

IMG_2347

Mijn oudste dochter (met lactose intolerantie) is dol op pizza. Op haar verjaardag koos ze de afgelopen jaren dan ook altijd pizza als ze mocht kiezen. Onlangs hadden wij haar eerste verjaardag sinds we weten dat zij een lactose intolerantie heeft en vroeg ze mij: “Mama, pizza mag ik zeker niet met mijn verjaardag?” Ik zei: “Nee, niet die van vorig jaar maar mama zorgt dat jij toch jouw eigen lactosevrije pizza krijgt”. Dus ik ging op zoek naar alternatieven. En ik vond een hele lekkere variant (die ook nog eens glutenvrij was) op internet.

De bodem is van kikkererwtenmeel (te koop bij o.a. de natuurwinkel) en omdat je de bodem niet zo hard en knapperig krijgt als de tarwebodem van de pizza bij een pizzeria, doopte we deze pizza om tot een Pizza Pannenkoek. Mijn dochter vond hem heerlijk!

Hierbij het recept voor één pizza:

50 gram kikkererwtenmeel.
90 ml lauw water
1 ei
Peper, zout en italiaanse kruiden

Alle ingrediënten mixen met een garde. Even laten staan. Met (kokos)olie rustig bakken in een grote koekenpan. Op het moment dat hij gestold is, kun je hem (voorzichtig) omdraaien. Vervolgens plaats je de “bodem” op een bakplaat bekleed met bakpapier en bak je hem een aantal minuten in een voorverwarmde oven (200-220 °C) totdat hij krokanter is.  Vervolgens smeer je jouw bodem in met tomatenpuree (gemengd met Italiaanse kruiden en wat (kokos)olie) en beleg je hem met datgene dat jij lekker vindt op een pizza. Mijn dochter koos voor: cherrytomaatjes, paprika, biologische ham, klein beetje ui, peterselie en geraspte kaas.

Tip: Deze pizza pannenkoek is ook heel lekker als lunch!

N.B. Vind je mijn recept ook zo lekker? Wat leuk. Wil je het recept gebruiken op jouw blog, website of iets dergelijks? Dan zou ik dat heel leuk vinden, maar alleen door het gebruik van een link naar mijn blog en met bronvermelding. Het overnemen danwel kopiëren van mijn recepten is niet toegestaan.

 

Een gedachte over “Pizza Pannenkoek

  1. josevoet

    Wat een heerlijke pizza en zo eenvoudig.
    Ga dit ook een keer maken.
    Vanavond die heerlijke salade gegeten met veldsla, geitenkaas e.d., vorige week de salade met kidneybonen advokado e.d. heerlijk, ga ik veel vaker maken. Groet mama

Geef een reactie

