Heerlijk tussendoortje: KokoChoco-balletjes

Standaard

IMG_1480

Als kind zijnde was een bounty voor mij het ultieme snoepgenot. Kokos met chocolade is nog steeds mijn favoriet. Ik heb er daarom ook een heerlijk gezond alternatief voor gemaakt:

Wat heb je nodig?

125 gram dadels zonder pit (je kunt ze het beste 4 uur weken voor gebruik)
25 gram hazelnoten
25 gram amandelmeel*
25 gram rauwe cacao*
1 theelepel vanille extract
1 eetlepel kokosrasp en nog een beetje extra om de balletjes in te rollen
Evt. ½ eetlepel honing (koud geslingerde honing*) om het nog zoeter te maken

Hoe maak je het?

  • Maal de hazelnoten fijn in de keukenmachine
  • Voeg de dadels toe in de keukenmachine en maal het samen fijn.
  • Voeg de overige ingrediënten toe en meng het goed.
  • Haal het mengsel uit de keukenmachine en maak er kleine balletjes van.
  • Rol de balletjes dan voorzichtig door de kokosrasp.

Geniet er van!

* o.a. verkrijgbaar bij de natuurwinkel. Let op: kijk bij honing uit de supermarkt goed naar de ingrediënten. Je kunt dan zien of er naast natuurlijke suikers ook geraffineerde suiker is toegevoegd. Ik eet geen geraffineerde suiker.

N.B. Vind je mijn recept ook zo lekker? Wat leuk. Wil je het recept gebruiken op jouw blog, website of iets dergelijks? Dan zou ik dat heel leuk vinden, maar alleen door het gebruik van een link naar mijn blog en met bronvermelding. Het overnemen danwel kopiëren van mijn recepten is niet toegestaan.

Geef een reactie

