De start van IsaFood

Standaard

Isabel Voet

Mijn naam is Isabel Voet. De start van een nieuw jaar, 2014, is de start van mijn blog over gezonde en lekkere voeding. Nog niet zo lang geleden zijn wij er achter gekomen dat onze dochter een lactose intolerantie heeft. Wij ontdekten dat lactose in veel meer producten zit dan alleen in zuivel. Hier begon mijn zoektocht naar lactosevrije producten en gerechten.

Op aanraden van een collega begon ik ook met het lezen van de Voedselzandloper van Chris Verburgh. Daarna volgden nog veel meer boeken, informatieve boeken over voeding maar ook kookboeken. Ik raakte niet alleen geïnteresseerd in lactosevrije voeding en recepten maar ook in gezonde en lekkere voeding in het algemeen. Ik besefte dat ik (absoluut) niet zo gezond leefde, als dat ik altijd dacht.  Dat wilde ik veranderen. Een belangrijke voorwaarde was wel dat het eten lekker en smaakvol moest zijn. Ik begon allerlei recepten te maken die ik vond in mijn boeken of op internet. De één succesvoller dan de ander. En soms paste ik deze recepten aan, naar mijn eigen smaak of naar de smaak van één van mijn gezinsleden.

Stap voor stap heb ik de afgelopen periode bepaalde voedingsgewoontes (zoals tarwe, zuivel, verkeerde E-nummers en geraffineerde suiker) sterk verminderd in mijn dagelijkse eetpatroon. Bepaalde kleine en vage klachten (snel hoofdpijn, behoefte aan lang slapen, opgezette buik en onrustige benen in mijn slaap) die ik al jaren had, werden ineens een stuk minder of verdwenen. Dat was mooi meegenomen! En met onze dochter ging het beter dan ooit. Ik besloot mijn experimenten in mijn keuken te delen op facebook. En vanaf 2014 doe ik dat in een andere vorm, met deze blog. Heb je tips of ideeën? Deel ze dan.

Groetjes Isabel van IsaFood

2 gedachtes over “De start van IsaFood

Geef een reactie

